Veel gestelde vragen

Wat is de Midwintersurvival?

De Midwintersurvival, ofwel MWS wordt elk jaar georganiseerd door de Plusscouts van Scouting Dalfsen. Tijdens de MWS ga jij met jouw eigen rugzak waarin je alles mee neemt op pad. Onderweg kom je supergave posten tegen en we slapen gezamenlijk op een primitief bivak.

Is de heen- en terugreis voor eigen rekening?

Ja, de heen- en terugreis moet jezelf regelen. Het beginpunt is dit jaar is de parkeerplaats bij het Klooster Abtei Mariawald, het eindpunt is bij het Klooster Abtei Mariawald in Heimbach.

Wat zijn dit jaar de begin- en eindtijden?

De MWS start donderdag 27 december 2018 om 17.00 uur en is zondag 30 december 2018 omstreeks 10.00 uur afgelopen.

Hoe oud moet je zijn om mee te doen?

De MWS is bedoeld voor Explorers, Roverscouts, Plusscouts en kaderleden, dus de leeftijd van 16 tot en met 35 jaar. 

Is er een maximum aantal deelnemers?

Ja, het maximum aantal deelnemers is 35. De reden dat wij werken met een maximum aantal deelnemers is omdat wij zo leuke en uitdagende posten aan kunnen bieden aan een kleine groep deelnemers.

Met hoeveel mensen mag je in 1 groep lopen?

Je mag lopen in een groep van minimaal 2 mensen en maximaal 4. Hoewel het met 4 mensen in de groep heel gezellig kan zijn adviseren wij om in tweetallen te lopen, omdat je dan sneller loopt.

Hoeveel is de deelnemer bijdrage dit jaar?

De kosten bedragen € 45,- per persoon. In de prijs is inbegrepen het eten en drinken op de posten en bivaks, eventueel vervoer tijdens de Midwintersurvival en de activiteiten. Na inschrijving ontvang je van ons een factuur.

Waar slaap je gedurende de MWS?

De slaapplaatsen tijdens de tocht worden door ons geregeld. Wel staan we allemaal op het zelfde terrein, waar je in je zelfgemaakte frietbuil of tarp mag slapen. Wij zorgen ervoor dat er een gezellig kampvuur is aan het einde van de dag.

Wat als je medicijnen gebruikt?

Gebruik je medicijnen dan is het de bedoeling dat je dit aangeeft om het gezondheidsformulier (deze ontvang je van eind november 2018).

Wat als er toch een noodgeval is tijden de tocht?

Mocht er iets gebeuren tijdens de tocht waarbij hulp van de organisatie noodzakelijk is dan kun je gebruik maken van de noodenvelop. In de noodenvelop zit het telefoonnummer van de organisatie en een plattegrond van het gebied met alle posten en het bivak.